hvondelen.reismee.nl

15 Juli, Boedapest

Met maar een minuutje of 15 vertraging en een goede nachtrust arriveerde we om negen uur in Boedapest Keleti-Pu. Het handige aan dit station is dat er bij de Tourist-Information altijd een aantal mensen staan die hun Hostel(s) promoten. Een goed plekje was dus gauw gevonden! We werden door de organisatie gratis met een busje naar het Hostel gebracht. Deze lag tegenover de Donau, op het moment van inchecken was onze kamer nog niet vrij. Om twee uur was dat wel het geval, gelukkig hadden ze een bagage-depot waar onze rugtassen in konden.

Als eerste zijn we de Donau overgestoken naar een in een grot uitgehouwen kerkje, hierna zijn we de heuvel beklommen waarvan je een prachtig uitzicht over de stad hebt. Hier was ook een restaurantje waar we wat hebben gedronken, het belangrijkste was wel dat er schaduw was en dat de Ice Tea koud moest zijn....want warm was het, 36 graden! Na een rondwandeling door de stad, langs het parlementsgebouw en de 'main shopping street' zijn we weer naar het hostel gegaan om ons daar te instaleren. De bedden waren beter dan de vorige, dus dat was al een pluspunt, ook de ramen konden wagewijd open. Het enige minpuntje was de ranzige keuken waar we niet in durfde te koken.

Hierna zijn we weer de stad in gegaan, naar de oude vesting op een heuvel, waarvandaan je OOK een prachtig uitzicht hebt op de hele stad. Hier hebben we gezocht naar een restaurantje, maar goedkoop waren deze niet. Uiteindelijk hebben we in de stad zelf wat gevonden wat helaas erg tegenviel wat betreft de kwaliteit van de pizza's. Het enige wat we nog moesten doen was het reserveren van de volgende trein naar Roemenie (Brasov of Sighisoara) voor de volgende dag, dit was ook snel gebeurt.

Na nog een nachtwandelingetje over de brug en weer terug om even af te koelen rond twaalven zijn we gaan slapen.

Tot snel, mijn trouwe lezers!