hvondelen.reismee.nl

29 Juli, van Bled naar Ljubljana

Na een toch nog goede nacht werden we om iets over zes gewekt. Hij en zijn moeder moesten ergens heen, dus we zaten weer vroeg in de auto. Om 06.48 kwamen we aan op het station, en hoe kon het ook anders, de trein was om 06.40 vertrokken.....gelukkig kwam om 07.27 de Eurocity naar Belgrado langs die hier gek genoeg een tussenstop maakte. Met deze heerlijke trein die nergens stopte konden we snel naar Ljubljana.

Eenmaal aangekomen zijn we direct naar het hostel gelopen, waar het inmiddels half negen was. We vielen op bed en werden om twaalf uur weer wakker. Langzaam bewogen we ons richting de douche en even later naar het station om nog wat treinen te regelen. Hier hebben we voor zaterdag een Eurostar (Italia) van Trieste naar Milano en een Intercity van Milano naar Ventimiglia geboekt, vrijdag waren de treinen bezet en veel te duur. Hierna zijn we via een bakkertje naar de stad gelopen, de morgen begon zo goed met het weer....zonnig...echter was het toen we weer wakker werden al aan het regenen. Dit deed het nog toen we de binnenstad in liepen, deze zou heel erg gezellig kunnen zijn met mooie gebouwen, leuke pleintjes en terrasjes, bruggetjes en mooie bomen langs de rivier. Maar de regen maakte er een beetje een trieste boel van, er was dan ook niet veel volk op pad.

We hebben ongeveer twintig minuutjes rond gelopen door de stad. Ik heb ook nog een broek nodig, want de een is verwoest door de regen en het dragen van een lere riem daarbij tijden de wandeling, en in de andere twee zitten inmiddels wat gaatjes en gaten. Dus wat dat betreft komt dit langebroekenweer weg van pas! Goed....na twintig minuutjes werden de benen wel een beetje moe dus zijn we neergeploft op en bank en een stoel aan het water onder een dakje :-) Hier hebben we met twee Ice Tea eventjes lekker gezeten.

Inmiddels was het al half zes en zijn we aan de wandeling terug naar onze kamer begonnen, onderweg hebben we nog wat eieren, bonen en vissticks gekocht voor het avondeten. Het avondeten besond uit deels spagetti-deels macceroni met tomatensaus met bonen, daarnaast lag een visstick. Heerlijk maar heel erg vullend!

Op dit moment is het 20.43 in de avond lokale tijd :-) Ik ben maar alvast begonnen met vandaag om jullie goed op de hoogte te houden. Er zal vandaag wel niet veel bijzonders meer gebeuren.

Mieke

Hey Jongens!

Wat een verhaal! Gelukkig is alles goed gegaan maar jullie hebben ook weer een leuk avontuur mee gemaakt! wat jullie nooit meer gaan vergeten! en waar jullie nog lang over kunnen vertellen. Spannend om te lezen! Toch wel blij dat jullie weer thuis komen maandag;)
Wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt!! Leuk om zo mee te kijken en ik ben benieuwd naar de rest!?

Tot snel en een goede reis (terug)

Liefs X Mieke