hvondelen.reismee.nl

27 juli, Split en reis naar Ljubljana

Sorry dat ik het nog even geheim hield, ik was vergeten te vertellen waar de reservering van de vorige dag heen ging! Vanavond zouden we de nachttrein naar Zagreb nemen, vandaar met een Eurocity de volgende dag naar Ljubljana.

Eerst moesten we uitchecken voor tien uur, mochten we niks extra's willen betalen. Dit lukte makkelijk en na onze bagage te hebben gedropt op een daarvoor bestemd balkonnetje gingen we het stadje weer in. Eerst moesten we een ontbijtje kopen....en wat zonnebrand! Toen dat gedaan was gingen we naar het strand, het was aangenaam weer en niet te warm. Het enige mindere eraan was dat er wat wolken overdreven waar soms een spatje regen uit kwam. Tegen een uur of vier kwam er zo'n donkere wolk aan dat we de spullen hebben gepakt om naar het centrum te lopen en wat de gaan lunchen. Een goede beslissing want er kwam aardig wat uit!

Rond een uur of zeven gingen we weer terug naar het strand om nog een laatste duik nemen, hierna hebben we nog een patatje gegeten en wat lekkers ingeslagen voor de lange reis. Om 22.07 ging de trein, maar al om 21.15 kwam deze aangereden, we hadden een slaapcoupe van drie personen die jammer genoeg helemaal vol zat. Precies optijd vertrok de trein uit Split, vooral het eerste stuk was prachtig omdat de trein vrijwel meteen een stijle bochtige helling oprijdt. Zo zie je de stad al snel diep onder je liggen, en met alle lichtjes erbij een mooi gezicht! Na een uur reed de trein na een scherpe bocht een tunnel in en konden we gaan slapen.

Tineke

Hoi jongens, vast lekker even uitrusten op het strand! Wat een reis en wat lijkt het me gezellig zo met ze'n tweeën! Prachtig vast het uitzicht uit de trein. Fijne reis verder. Ik zit een dagje op mijn werk!

Tineke

Vervolg vorige bericht. Vanavond gaat Mieke mee met mij naar ons vakantieadres, gezellig. Nog een paar dagen voor jullie en voor ons. Veel plezier samen en met anderen in Ljubjana!! Daagg.

Joost

Hey mam en de rest.

Ja het was inderdaat lekker uitrusten in split!
We willen morgen naar milaan, maar dat is nogal lastig... er gaan geen treinen van hier naar italie. We wilden eigelijk via Zwitserland (door de bergen enzo), maar er gaan ook geen treinen via villach naar italie...:(

Maar we komen er wel, we hebben nog 3 reisdagen over, dus het moet lukken.

Ik zal alvast een voorproefje geven voor het verhaal van gister:
GELUKKIG ZIJN WE WEER IN LJUBLjANA, in ons hostel, maar hoe wil je misschien niet weten, maar hugo zal het straks alleemaal uitleggen voor jullie...

tot maandag avond alvast... dikke kus en groet naar jullie mam, pap, miek!!!!!!!!

Mieke

Hey Joost!

Ik ben benieuwd! gelukkig is alles goed met jullie!
Ik ga zo met mamma mee naar pappa dus ik ga daar alles
volgen en snel kijken of het verhaal er al opstaat.
Komen jullie maandag naar huis?? Dan kom ik jullie op halen!!

Tot snel:)

Dikke kus terug van Mieke

Joost

Ja als het goed is komen we maandag naar huis... dat is de laatste dag dat we mogen reizen dus vandaar.

Het zou gezellig zijn als je ons dan zou komen op wachten op het station ofzo! We zullen zo snel mogelijk de teiden door geven, we moeten eerst nog een tgv boeken, en dan kunnen kijken hoe laat we thuis zullen zijn. We weten niet welke tgv vol zitten en welke niet, we hebben al een TGV proberen te boeken, maar die zat al vol :(.
Nu heeft Hugo een goedkopere manier gevonden (via zn treincontacten:p) om een trein te reserveren, en dan hoeven we niet alleen op een inter-rail-plek te zitten(dat zijn er maar heel weinig). Maar kunnen we overal gaan zitten:D

TOT MAANDAG DAN!!!!!!