hvondelen.reismee.nl

25 juli, Split

Vannacht moesten we nog wat slaap inhalen, we hebben dat ook lang en breed gedaan. Om 10uur lagen we erin en om 11uur in de ochtend kwamen we er weer uit :-) Vervolgens hebben we een wandelingetje door de stad gemaakt opzoek naar een supermarktje, die hadden we de dag ervoor al gevonden dus die zoektocht was niet al te moeilijk. Het weer was goed, lekker warm maar wel met erg veel wind. Na een broodje te hebben gekocht en achter het internet te hebben gezeten zijn we weer terug naar onze kamer gegaan.

Hier hebben we de handdoeken en zwemspullen gepakt en zijn we naar het strand gelopen. Logisch was het eerste strand dat je tegen komt erg druk en saai om te zwemmen. Daarom zijn we ongeveer 100 meter verder doorgelopen waar je in een baaitje een heerlijk strandje had met niet al te grote stenen als ondergrond en waar je redelijk uit de wind zat. Het was daar ook erg rustig met mensen, het was wel even wennen hoe diep je kon kijken! Want je kon alles perfect zien als je zwom. Ook waren er enkele rotsen in het water waar je een beetje op kon zitten of af kon duiken...zonder gevaar want het water aan de andere kant van de rotsen was minimaal 4 meter diep.

Toen de zon al bijna onder was zijn we weer teruggelopen door de mensenmassa op het andere strand en verder naar het kamertje. Hierna moesten we nog even een trein reserveren, die wel wat duurder uitviel omdat er alleen stoelen of een slaapwagen in zat. We hebben na onze slapeloze nacht in de vorige trein maar voor de duurdere variant van de slaapwagen gekozen. Dat is een hutje met 2 tot 4 bedden, in dit geval 3. Toen dit gedaan was konden we meteen alvast even kijken hoe dit eruit zag, want dezelfde trein stond klaar voor vertrek.

In de avond hebben we nog wat gedronken onder de palmbomen en kwamen we...de twee Engelse dames weer tegen (die net als ons zwartreden in Boedapest)! Hoe klein is Europa dan...wel gaaf om mensen twee keer tegen te komen.

Vervolgens was het al over twaalven toen we weer in onze kamer arriveerde.