hvondelen.reismee.nl

23 juli, Reis naar Munchen

Om acht uur rinkelde de wekker, want tussen negen en tien moesten we uitchecken. Na wat noodles als ontbijt stonden we weer op de stoep. We widen vandaag de stad wat bekijken, maar eerst moesten we de nachttrein naar Ljubljana boeken. Op het station bleek dat deze trein vol zat, en nog veel meer anderen...hierdoor was de enige mogelijkheid om de volgende dag in Split te komen via Munchen.

Eerst hadden we een sneltrein van Arriva (Alex) van Praag naar Schwandorf, vanwaar we via Regensburg in Munchen aankwamen. De stukjes Praag-Rokycany en Pilzen-Schwandorf waren erg mooi, daarna begon het te regenen en werd het landschap saai. In Munchen hebben we wat friet gegeten en gewacht op de nachttrein. We kwamen om zeven uur aan, en de nachttrein ging pas om tien over half twaalf. Omdat het regende was het er niet bij om door de stad de wandelen, dus hebben we in het immense Hauptbahnhof gewacht. De trein kwam een half uurtje van te voren aangereden. We hadden een zitplek dus dat was niet ideaal, alle slaapplekken waren vol...Het coupetje zat ook helemaal vol, dus slapen was er jammer genoeg niet bij. Het was wel gezellig.