hvondelen.reismee.nl

25 Juli, Boedapest

Tot Arad, waar we om een uur of 11 waren heb ik heerlijk kunnen slapen. Hier werden we samen met een andere wagon weggerangeerd van onze oude 15 wagons tellende treinstam. Na een half uurtje op een rangeerterrijn te hebben gestaan werden we terug naar het station gereden en aan een andere trein gezet. Bij de grensplaats Curtici werden we twee keer gecontroleerd op onze Paspoorten (Roemenie ligt wel in de EU, maar controles worden nog steeds uitgevoerd). Hierna ben ik weer in slaap gevallen en werd ik na een paar keer wakkker geweest te zijn vlak voor Budapest Keleti-Pu weer wakker. Gelukkig was ik op een paar bezoekjes aan het toilet weer helemaal genezen. In Budapest Keleti-Pu moesten we eruit.

Het station was een prachtig groot oud gebouw met een erorme overkapping. Erg fraai dus, alleen niet zo functioneel, ze waren wat een het verbouwen en vergeten de Metro bordjes te laten staan, want het was best wel eventjes zoeken naar de juiste trap. We moesten metro 3 hebben naar halte Ferenc Korut. Hier was ons Hostel waar we een adres van hadden gekregen. Helaas was deze al vol.... Het beste was om terug naar het station te gaan waar een info tent over Hostels stond.

Hier werden we meteen vriendelijk te woord gestaan door een man die wel een Hostel voor ons had. Dit bleek een uitstekende te zijn tegenover het station. De naam was Lokomotiv Hostel (het hangt helemaal vol met foto's en bordjes van Locomotieven en treinen). Na een grote kleding was zijn we weer terug naar het station gegaan om onze trein naar Krakow van maandag avond te reserveren, toen dit gebeurd was zijn we de stad in gelopen opzoek naar eten. Dit vonden we in de Subway, een internationale broodjeszaak waar je altijd wel lekker en snel kunt eten. Eenmaal terug in het hostel ben ik rond een uur of 1 m'n bed ik gedoken.