hvondelen.reismee.nl

24 Juli, Constanta en reis naar Boedapest

In de nacht kreeg ik opeens last van misselijkheid, diaree en erge hoofdpijn. Ook voelde ik aan m'n voorhoofd dat ik waarschijnlijk koorts had. Ik had ook typische hele drukke koortsdromen met vanalles en nogwat door elkaar heen waar ik geen touw aan vast kon knopen. Ook wist ik niet waar ik was half door m'n slaap heen.

s'ochtends ik behalve mijn misselijkheid en hoofdpijn gelukkig al wat beter. Na een bezoekje aan de pinautomaat en het kleine supermarktje om de hoek ben ik gaan ontbijten, wat logischerwijs niet zo gemakkelijk ging als normaal. Na alles naar binnen te hebben gemetseld heb ik toch maar een parasetemol genomen, normaal doe ik dit alleen in het uiterste geval. Maar aangezien ik hier in Roemenie zit, ergens ver weg van huis en je maar nooit kan weten wat je kunt hebben leek dit het beste.

We moesten nog een trein reserveren die om 19.41 zou vertrekken uit Constanta. Op ons dooie gemakje hebben we de bus genomen naar het station waarin het een ware sauna was, die ook nog is drukbezocht was. Buiten was het 36 graden, in de bus des te warmer! Eenmaal op het station bij het loket bleek deze trein van 19.41 naar Arad tot Boekarest vol te zitten.... De enige optie was nu om een trein eerder te nemen, die van 15.44 en om dan in Boekarest 4 uur te wachten. Het was inmiddels 14.15 dus we hadden nog twee uur. Als een gek zijn we naar het Hostel gegaan, dit keer wel met bus ticket :-P, hebben we onze rugtassen gepak, gedag gezegd en weer naar het station gegaan. We hadden nog 30 minuten, in deze tijd hebben we de trein vanaf Boekarest naar Boedapest gereserveerd, er waren geen slaapplekken meer voor goedkoper dan 301 LEI voor twee personen (ongeveer 75 euro) dus hebben we twee zitplekken gereserveerd, 26 LEI (ongeveer 6,5 euro).

In de trein was het bijna niet uit te houden, inmiddels was het 40 graden buiten, de trein had geen airco, gelukkig wel wat ramen die open konden! Door werkzaamheden aan het spoor was er wat vertraging te verwachten. De 223 kilometer naar Boekarest gingen stapvoets en bij aankomst in Bucuresti Nord bedroeg de vertraging precies twee uur. De normale reistijd was 4 uur, dus dat betekend dat we zes uur hebben gedaan over een afstand van 223 kilometer (wie rekend de gemiddelde snelheid uit.....) Een voordeel was dat we nu niet 4 uur maar nog maar twee uur moesten wachten op de trein naar Boedapest. In de tussentijd hebben we wat gegeten op het station en nog wat eten en drinken gekocht voor de reis die in het verschiet lag.

De trein die we zouden nemen kwam uit Mangalia, dat iets verder ligt nog dan Constanta. Dus een vertraging van minstens een uur was eigenlijk wel te verwachten. Gek genoeg was de trein op 5 minuten na precies op tijd!!

Onze wagon was er echter nog niet, omdat die nog van het opstel terrijn in Boekarest moest komen. Eerst gingen er twee vanaf, daarna kwamen er twee bij waarvan onze er 1 was. Coach 429. De trein vertrok optijd om 23.46. De coupe van zes personen zat helemaal vol, maar bij Craiova (twee uurtjes later) ging iedereen er uit. Ook de eigenaar van een zwart rugtasje die we totaal niet vertrouwde, maar na voorzichtig onderzoek bleek het loos alarm en konden we rustig slapen! De armleuningen konden omhoog waardoor we gewoon twee bedjes hadden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!