hvondelen.reismee.nl

23 Juli, Constanta

Rond een uur of 11 werden we wakker. We besloten om niet vanavond weg te gaan maar de 24e aangezien we het centrum van Constanta wilden zijn en in de zee wilden zwemmen. Na wat eten zijn we met de bus naar het centrum gegaan. Het oude centrum van constanta was niet heel erg interessant, er waren niet zo veel mooie gebouwen en het was ook niet allemaal even mooi gerestaureerd. Veel winkels waren er niet te bekennen, die schenen ergens anders in een nieuw centrum te zitten. Maar bij die ene winkel die we tegen kwamen konden we wel meteen wat handoeken kopen omdat die van ons vanwegen het weinige wassen erg smerig waren geworden! Aan de kust was het wel heel erg mooi en de Zwarte zee was helder blauw. Via de kust zijn we via een erorme omweg omdat we verdwaald raakte naar het Hostel gelopen. Het was een wandeling van ongeveer twee uur die maar 20 minuten hoeften te duren.... Hierna zijn we naar het strand gegaan, alleen waren we te lui om naar het strand te lopen dus zijn we bij een rotsig stuk strant gaan zwemmen waar nog net plek was voor de handoeken om op te liggen. Hier was het ook lekker rustig en door de rotsen was het water nog mooi helder. Hier zijn we een uurtje of twee/drie gebleven.

Na het zwemmen hebben we nog wat gegeten en in de avond wat geklest en gezellig gedaan met iedereen hier in het hostel. Een niet al te interessante dag dus voor de lezers van mijn blog! Omdat ik nogal wat hoofdpijn had ben ik rond een uur of twaalf naar bed gegaan.