hvondelen.reismee.nl

22 Juli, Boekarest en reis naar Constanta

We wilden om 08uur opstaan om nog wat van de stad te zien maar zonder de wekker te zetten werden we natuurlijk om elf uur wakker. Gezien de trein die om 14.00 ging was er helaas geen tijd meer om de stad te bekijken.

Om 12.00 hebben we uitgecheckt en zijn we naar de bus gelopen, omdat we eerst in de verkeerde bus zaten (er stond Gara de Nord op maar daar bleek hij al geweest te zijn) waren we pas om 13.15 op het station Bucuresti Gara de Nord. Na snel de tickets te hebben gekocht, je moest reserveren voor de trein, hebben we nog wat gegeten. We hadden immers nog niet ontbeten. De trein vertrok optijd om 14.00 uit Bucusesti Nord.

Onderweg waren veel werkzaamheden waardoor we met precies 60 minuten vertraging in Constanta aankwamen. De reis was wel mooi, het landschap was heel erg Nederlands maar door de vele graanvelden en de chaos die er overal was leek het toch niet zo op Nederland. Ook kwamen we over de Donau die hier heel erg breed is. Ongeveer 200 kilometer noordelijker is de Delta en komt hij in de zee uit.

Op het perron stond een taxi-chauffeur klanten te werven waarvan wij er een waren. We hadden een adres van een hostel waar hij ons heen kon brengen zei hij. Het bedrag was 50 lei, ongeveer 12,50 in euro's. Een beetje prijzig voor dit land maarja.

Het Hostel was niet voorzien van alle gemakken maar okey. Er was een groep zweden, een Turks meisje, een Brit, een Italiaan, twee spanjaarden en wij als Nederlanders. Een volle gezellige boel dus waardoor ik om een uur of 1 ging slapen.

Reacties

Reacties

Mieke van Vondelen

Hey Hugo!

Ik heb alle verhalen even gelezen maar wat een avontuur in Belgrado ik ben blij dat je bent gaan rennen en niet terug hebt gevochten! Maar ik schrok er wel van hoor en jij en Dennis waarschijnlijk ook! Jullie zijn nu wel gewaarschuwd in het vervolg om goed op te passen. (ook al deden jullie dat al maar nu helemaal natuurlijk)
Ik hoorde van Mama dat je nu ziek bent? Misschien een beetje vermoeid van alles?? Of heb je de Mexicaanse griep;) Ik hoop dat je snel weer beter bent. Ik was ook ziek maar ben nu weer beter (misschien wel de mexicaanse griep ik had alle verschijnselen..) Papa en mama zijn al een tijdje op vakantie dus het is hier lekker rustig!

Tot snel en de groeten van mij aan jou en Dennis!
Liefs Mieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!