hvondelen.reismee.nl

19 Juli, Belgrado en reis naar Sofia

Na een goede nacht werd ik om 11.30 wakker. Na een heerlijke douche en een praatje met de mensen in het Hostel over de afgelopen nacht zijn we de stad in gewandeld. Na brood te hebben gekocht hebben we ons ontbijt weer opgegeten onder het standbeeld op het Republika plein.

We wilden allebei nog een gebouw zien dat in 1999 doelwit was van NAVO bombardementen tijdens de Balkan oorlog. Het waren twee gebouwen aan weerszijden van de weg die waarschijnlijk aan elkaar vast hebben gezeten. De gebouwen zaten vol met enorme gaten en stonden op sommige plekken duidelijk op instorten.

Hierna zijn we naar een mooie grote Tempel gelopen waar we eventjes in zijn geweest. We waren allebei best wel moe dus besloten we weer terug te lopen. Na een wandeling van ongeveer een uur kwamen we weer aan bij het Hostel. Hier hebben we tot 19.50 gekletst met de mensen daar, toen moesten we afscheid nemen en zijn we naar het station gelopen.

Eenmaal op het station (20.40) stond de trein er al en we konden gelijk instappen. Onze hut besont uit drie bedden aan een kant waarvan er twee gebuikt gingen worden vannacht. Verder was er een stopcontact en een kastje met een spiegel erop. Dehut was bekleed met bruin plastic dat moest lijken op hout, wat wel gezellig maakte. De bedden lagen heerlijk en met ruim een uur vertraging (22.30) vertrokken we uit Belgrado. Van ongeveer half twaalf tot negen uur heb ik heerlijk geslapen.