hvondelen.reismee.nl

15 Juli, reis naar Venetie

Om 09uur stonden we op en na een klein ontbijtje hebben we alles weer ingepakt en klaargemaakt voor de reis naar Venetie. Om 09.50 stonden we buiten, over een uur zou de trein gaan dus we konden rustig aan doen. Op het station aangekomen stond de Eurostar er al, deze rode hogesnelheidstrein zou ons naar Venetie brengen.

Om 10.50 vertrok hij vanuit Roma Termini. De stoelen zaten heerlijk, de beste die ik deze reis heb gehad! De omgeving waardoor de trein reed was ook prachtig, nu reed hij om de heuvels heen, en niet erdoor. Zodat we een stuk meer zagen. Tussen Firenze Santa Maria Novella en Bologna Centrale heb ik lekker geslapen. Het was toch bijna één lange tunnel.

Om 15.17 arriveerde we in Firenze Santa Lucia. Na een zoektocht van een half uurtje vonden we een hotelletje van 50 euro voor één nacht. Vanaf hier zijn we door de stad gelopen. Via het Campo San Polo (plein) en de Porte de Rialto (beroemde brug) zijn we naar het Piazza San Marco gelopen. Dit prachtige grote plein was helaas toneel van een aankomend concert, waardoor het halve plein vol stond met zwarte hekken en geluids en licht palen. Vanafhebben we een stukje langs het water gelopen opzoek naar een leuk tentje om te eten. Uiteindelijk hebben we ergens midden in de stad wat gevonden wat betaalbaar was en waar nog plaats was.

Een geweldige stad als Venetie zal je jammer genoeg nergens anders vinden. Dat er geen auto rijdt en alles met de boot moet geeft wel een hele andere sfeer aan een drukke toeristische stad. Als je een romantische stad wilt bezoeken, dan is het Venetie wel. Alleen al die gondeltjes!

Rond tienen waren we terug in het Hotel.