hvondelen.reismee.nl

14 Juli, Rome

Omdat het kamertje pal naast het drukke spooremplacement van Roma Termini ligt werden we al om 09.00 s'ochtends uit ons bed gedenderd door de contstand langs rijdende treinen.

Na het ontbijt zijn we eerst met de metro naar Vaticaanstad gegaan. Ik vond de omvang van het plein vooral indrukwekkend met de twee enorme halfrond gebouwen bestaande uit zuilen er omheen. Op elke zuil stond een ander heilig beeld van ongeveer twee meter hoog. Het was vooral heel erg warm op dit met touristen en chinezen bezaaide plein!

Vanaf hier zijn we te voet verder gegaan naar onder andere het Colloseum, waar we weer de metro terug naar het station hebben gepakt. Hier hebben we nog wat eten gekocht en zijn we terug gelopen naar het gebouw waar onze kamer zich in bevond. Rome vond ik een hele mooie stad met prachtige gebouwen. Alleen moet je er niet de hele dag in rondhangenmet dit weer. De termometer gaf steeds 36 graden aan en het verkeer was een gekkehuis. Als je hier een paar dagen wilt zijn kan je het beste vroeg opstaan en dan tot het middaguur Rome in.

We hadden goede verhalen gehoord over het nachtleven van Rome, dus dat wilde we ook wel is uitproberen. Alleen hadden we geen specifieke plek waar we heen konden gaan. We kwamen wel op gezellige plekjes waar veel mensen rondhingen, maar ook niet meer dan dat. Na een enorme wandeling door Rome staakte we de zoektocht en waren we om een uur of drie weer terug.