hvondelen.reismee.nl

13 Juli, reis naar Rome

Om 08.00 ging de wekker, en na ingepakt te hebben en te hebben gedochet zaten we na de 20 durende wandeling in bus 83 naar Eze sur Mer. Onze trein van 11.01 was heel erg druk, zo druk dat we er maar net in paste! Het waren vier dubbeldeks wagons, volgeladen met touristen met bestemming Monaco, want daar ging bijna iedereen er uit. Om 11.30 arriveerde we in de Italiaanse grensplaats Ventimiglia waar we ongeveer 20 minuten hadden om wat eten te kopen. Gek genoeg lukte dit net aan! Het was ook hier goed druk.

Om 11.50 vertrok onze regionale trein naar Genova Brignole. De natuur was ook hier prachtig, alleen reden we een heel groot deel van de reis door lange tunnels. De regionale trein zat ook niet super vond ik, de stoelen waren een beetje te hard voor een 3,5 uur durende treinrit.

Het was inmiddels 15.17 toen we aankwamen in Genova Brignole. Meteen bij aankomst hebben we de Eurostar City naar Rome van 17.00 gereserveerd, waar gelukkig nog plek was voor twee personen. In de tussentijd hadden we nog ruim de tijd om te lunchen. Om precies 17.00 vertrok de uit 12 rijtuigen bestaande trein naar Roma Termini. Jammer genoeg bestond ons uitzicht in het eerste deel van de rit tot Livorno uit de binnenkant van de vele tunnels waar we doorheen reden. Wat we zagen van de buitenwereld was wel heel erg mooi. Na livorno werd het landschap net als in Nederland...plat. De trein zat wel heerlijk!

Om 22.00uur kwamen we aan in Roma Termini, de grootste uitdaging was nu om een hotelletje te zoeken, en wel een goedkope. Aan het einde van het perron stond een man die zich voorstelde als Dario, hij had wel een kamertje voor ons voor 45 euro per nacht. Toen we zeker wisten dat dit de prijs was...je weet het maar nooit...zijn we meegelopen naar z'n apartementje op 10 minuten lopen van het station. Voordat we op de 4e verdieping aankwamen moesten we nog in een stalen open lift naar boven. Zo'n ding die je alleen nog maar ziet in hele oude Bond films. Hoewel we Dario nogsteeds voor geen cent vertrouwde hebben we geboekt voor twee nachten.