hvondelen.reismee.nl

12 Juli, Nice en Villefranche sur Mer

Om 08.uur ging de wekker alweer. Dat was helemaal niet erg gezien de warmte in de tent door de zon. Na de kledingwas te hebben afgehaald zijn we aan de 20 minuten lange mooie wandeling naar de bus begonnen. Die om 09.25 vertrok van Col D'eze. Eenmaal beneden aangekomen bij het station bleek de eerst volgende trein naar Nice pas om 10.29 te vertrekken. Deze kwam gelukkig optijd aan en zat goed vol.

Om 10.45 kwamen we aan in het mooie Nice waar we een internetcafe hebben gevonden, hier hebben we twee uur kunnen internetten. Om 13.30 waren we weer op het station van Nice, hier wilden we meteen de trein van 13.46 hebben naar Monaco, alleen ging de volgende pas weer om 14.16. De rede was al snel bekend, bijna alle sporen waren bezet met TGV's. Omdat het in de daluren was en er veel TGV's vertrokken en aankwamen op dat tijdstip hebben ze de dienst van 13.46 waarschijnlijk geschrapt. Na eventjes naar de TGV's te hebben gekeken kwamen we op het idee dat het wel leuk was om de volgende dag de TGV van 13.29 naar Geneve te pakken, en om dan via die route Italie in te gaan. Helaas bleek deze al vol te zijn.

Om 14.46 pakte we uiteindelijk onze trein richting Monaco, alleen omdat het al zo laat was en Monaco toch veel te duur is besloten we in Villefranche sur Mer uit te stappen. Hier hebben we heerlijk een paar uurtjes aan het strand gelegen en in ze heldere lichtblauwe middellandse zee gezwommen.

Om 18.53 namen we de trein terug naar Eze sur Mer. De laatste bus (18.16) was toen helaas allang vertrokken. Er zat niks anders op om de wandeltocht naar boven op onze slippers te wagen. Gelukkig vonden we een rechtstreeks pad van Eze sur Mer naar Eze Village. Naruim een uuruur te hebben geklouterd over de rotspaadjes hadden een hoogteverschil van 500 meter overbrugd, nu kwamen we aan in Eze Village, dat bijna boven op de berg ligt. Waar het pad eindigde was een pleintje met twee pizzaria's en een pinautomaat, we konden dus meteen aanschuiven. Het was inmiddels 20.00.

Na een heerlijk maal moesten we nog 45 minuten wandelen naar de Camping, waar we om tien uur aankwamen.

Reacties

Reacties

frans

hallo mannen. wat een prachtige verhalen! Het doet me denken aan mijn eigen interrailreizen. Toen was het 1975 en 76 en nu 2009 maar het is nog dezelfde romantiek en het ontdekken van de wereld. Ook ik herinner me Nice als een mooie en plezierige stad. Morgen Rome, dat levert weer hele nieuwe ervaringen op. Goede reis.

Mieke van Vondelen

Hey!

Wat een leuke verhalen! jullie maken mij wel enthousiast om er zelf een keer heen te gaan!
Wel fijn dat het mooi weer is en jullie zoveel konden zien en konden zwemmen in zo een mooie zee.
Ik hoorde dat jullie nu in Belgrado zitten? Of zijn jullie daar ook al weer door heen getoerd? Veel plezier en ik hoop nog meer reis verhalen te kunnen lezen!

Groetjes, Mieke

Tineke

Hoi Hugo en Dennis, Venetie herinner ik me van toen ik zelf 18 jaar was. Vooral het st,Marco plein en de vele bruggetjes, water, varen in een gondel met een zingende Italiaan voor me. Schitterend en romanties. Ik genoot ook van het eten s'avonds op een klein terrasje met reisgenoten. Stonk het nu ook in Venetie? Leuk he al die treinen en mensen en de verschillende landschappen waar jullie langs komen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!