hvondelen.reismee.nl

11 Juli, Zwemmen in Eze

Rond een uurtje of 10 werden we de tent uitgezweten door de hete Zuid Franse Zon. Na een Douche en een kledingwas zijn we naar Eze-Village gaan lopen. Een dorpje hoog in de bergen, ongeveer 45 minuutjes lopen, wat gezien het fantastische uitzicht geen straf was. Hier hebben we wat eten gehaald, terug op de Camping hebben we de was opgehangen en zijn we weer begonnen aan de wandeling naar de bushalte. Die ongeveer halverwege de route naar Eze-Village ligt. Deze bus bracht ons naar het Gare De SNCF, dat naast het strand ligt. Inmiddels was het 16:00uur, de zee was heerlijk op temperatuur en helder licht blauw. Als je dook kon je nog een paar meter ver kijken. Er lagen veel grote stenen dus dat was oppassen. Om 18:16 ging de laatste bus terug de bergen in. Naast ons zaten drie meisjes die het waarschijnlijk over ons hadden. Dat was tenminste wat we eruit op konden maken. Na een lekker zelfgekookt maaltje op de camping hebben we nog wat foto's gemaakt van het uitzicht wat je vanaf de camping hebt. Ik schat dat de camping op zo'n 700 meter hoogte ligt, en met de zee voor je neus levert dat een hele mooie plek en foto's op!!