hvondelen.reismee.nl

8 Juli, reis naar Barcelona

8 Juli.

De wekker ging om 05:55; want om 07:36 ging de bus naar het Hogesneilheids stationnetje van Segovia. De bus ging optijd en om 07.50 waren we bij het station Segovia-Guiomar, waar een speciale hogesnelheidstrein met 250km/h naar Madrid rijdt. Hier kwamen we nog mensen van de camping tegen die een dagje naar Madrid gingen. Om 08.00 vertrok deze AVE-Avant naar Madrid Chamartin waar hij om 08.25 aankwam. Om 08.30 vertrok er een stoptrein naar Madird Puerta de Atocha, waar onze trein naar Barcelona zou vertrekken. Dit liep allemaal perfect, alleen was het in Atocha wel eventjes zoeken naar de AVE treinen, die een apart gedeelte hadden.

Om 09.30 vertrok de AVE van het type Velaro (hetzelfde type als de ICE's die naar Amsterdam rijden). De reis verliep het eerste stuk goed en onze top lag op 302 km/h, als ik de snelheidsmeter mag geloven! Iets voor Zaragoza kwamen we opeens stil te staan in the middle of nowhere. Er bleek iets defect te zijn.... Een uur en 10 minuten later vertrokken we weer, eerst stapvoets, later weer 300 km/h. Met een uurtje vertraging kwamen we aan in Barcelona Sants, ook al zo'n enorm station! Eerst hebben we de tassen in een kluis gestopt en een hapje koude maceroni.....gegeten op het station.

Hierna zijn we de stad in gegaan, we dachten wel eventjes naar het centrum te lopen, maar dat viel toch vies tegen! Binnen een half uur moesten we al de weg vragen omdat we een niet heel erg gedetaileerde kaart hadden. Na een goede kaart te hebben gekocht zijn we naar het dichtsbijzijnde metrostation gelopen vanwaar een metro naar het centrum ging. Barcelona was een prachtige stad met veel grote sierlijke gebouwen. Vooral bij het water was het mooi. Als laatste hebben we de Segrada Familia een bezoekje gebracht. Aan deze enorme kathedraal wordt nog steeds volop gebouwd, maar wat er al af is, is wel heel erg mooi! Vandaar ging een metro naar Barcelona Sants.

Vanaf daar hebben we om 19.25 de trein naar Cubelles genomen. Tenminste dat dachten we. Er bleken twee treinen te gaan naar Sint Vincenc de Calders, via een Zuid- en een Noordroute. We moesten de Zuidroute hebben, maar natuurlijk hadden we de Noordelijke... Niks aan de hand want in Sint Vincenc de Calders hebben we de trein terug gepakt, via de Zuidroute en zo kwamen we in Cubelles aan. We hadden ook hier geen kaartje, maar een aardige man van een benzinestation kon ons de weg vertellen naar de Camping. Toen we bij de camping aan kwamen bleek dit een andere te zijn dan degene waarvoor we hadden gereserveerd! Omdat ze plek hadden zijn we hier maar gebleven.

De weersvooruitzichten waren slecht in Barcelona, dus de tent zou hier maar een nachtje staan. Naast ons stond een aardige Italiaan met z'n camper die ons nog een drankje aanbood.