hvondelen.reismee.nl

6 Juli, Segovia

6 Juli.

De nacht was heel erg warm, ik had het gevoel alsof het nogeteeds 30 graden was buiten. Ondanks dat heb ik lekker geslapen. We wilden vandaag de hogesnelheidstrein van Segovia naar Madrid reserveren, die er maar 30 minuten over doet, inplaats van 1uur en 50 minuten voor de stoptrein. Eerst zijn we naar Aquaducto gegaan, een Aquaduct die midden boven het stadje Segovia uittorend. Hierna zijn we opzoek gegaan naar een Internetcafé, die we wel vonden, die alleen dicht was. Het stadje zelf was prachtig, en nog best groot ook! Er is een grote Gotische kathedraal en ook hier staan weer veel bomen, vooral oude grotre platanen. Vervolgens hebben we bus 11 genomen, die naar het hogesnelheidsstation gaat. Hier hebben we onze plekken gereserveerd in de AVE (Alta Velocidad Española) naar Madrid. Terug op de camping hebben we nog wat gezommen, waarna we wat Spagetti met pastasaus hebben gekookt. Precies toen we klaar waren was het gas op. Het aansluiten van een nieuwe ging helaas verkeerdm dus die hebben we weg moeten gooien... Weer vroeg naar bed!