hvondelen.reismee.nl

5 Juli, Madrid

5 Juli.

Ik lag/zat heerlijk in de Hoteltrein van Parijs naar Madrid, alleen kon ik maar moelijk goed slapen. Ik viel steeds korte stukjes in slaap. Na stops in Les Aubrais-Orléans, Blois, Poitiers en Angoulême kwamen we aan in het Frans-Spaanse grensstation Hendaye, waar van locomotief gewisseld moest worden omdat het Spaanse spoor breder is dan het Franse. Voor mijn gevoel duurde het erg lang, ongeveer drie kwartier. Opeens stond er iemand heel erg haastig op in de Coupé en hij gooide vanalles om, deed z´n rugtas om en rende de trein uit, hij had zich verslapen. Een half uurtje later ging de coupédeur weer open, daar was hij weer, helemaal versopen in de stromende regen. Hij bood z´n excuses aan omdat hij dacht dat dit Vitoria-Gasteiz was.

Bij Valladolid werd ik weer wakker, inmiddels was het al licht. Dat was maar goed ook. Het laatste deel tot Madrid was prachtig. We reden dwars door het Guadarrama gebergte. Om 09.45 kwamen we aan in Madrid Chamartin, ongeveer 35 minuutjes te laat. Hier hebben we eerst weer de rugtassen in een kluis gestopt. Hierna hebben we de Metro naar de binnenstad genomen.

Het viel me meteen op dat de stad nog niet helemaal gerestaureerd was, daar waren ze op sommige plekken nog mee bezig. Als eerste zijn we naar het Plaza Mazor gegaan, een groot vierkant plein omgeven door een enorm rood gebouw. Hierna zijn we naar de Kathedraal gelopen die bovenaan een heuvel ligt, vanwaar je een enorm dal in keek. Daar naast stond nog en enorm gebouw, ik dacht het parlements gebouw was. Wat me ook opviel waren de vele bomen die in Mardid staan, en dan vooral Platanen. Heerlijk, omdat je niet de hele tijd in de zon loopt. Omdat we nog een reis naar Barcelona moesten plannen voor Woensdag hebben we de metro naar Banco de España genomen. Vanaf daar zijn we door een park, dat tussen twee weghelften in lag naar Atocha gelopen, het treinstation naar het Zuiden en Oosten van Spanje. Omdat het daar nogal druk was hebben we de tickets naar Barcelona maar in Chamartin gekocht, vanwaar we meteen de stoptrein naar Segovia konden nemen.

Aangekomen op het station van Segovia, wisten we niet hoe we moesten lopen. Maar omdat er aardige mensen in het stadje wonen wisten we wel welke bus we moesten nemen die vlak voor de camping stopte.

De Camping is heel erg rustig en klein, er staan veel oude mensen, op een kleine uitzondering na. In de avond hebben we pizza gegeten op de camping en zijn we vroeg naar bed gegaan. Vanaf de camping hebben we een prachtig uitzicht op het Guadarrama gebergte.