hvondelen.reismee.nl

4 Juli, dag van vertrek

4 Juli.

Om 06.20 ging de wekker al, want de trein naar Amsterdam centraal vertrok om 07.03, waar we om 07.32 aankwamen. Na een drankje in het stationscafé op spoor 2b zijn we naar spoor 13a gelopen, vanwaar de Thalys zou vertrekken. Hij vertrok precies optijd, en na een heerlijke reis, vooral het deel tussen Brussel en Parijs waar de Thalys 300 km/h reed, kwamen we om 12.35 aan op Gare du Nord.

Het was erg warm in Parijs, en we moesten ongeveer 18 wagons teruglopen omdat er in Brussel nog een stel aan vast was gekomen. We hebben meteen de RER naar Gare d´Austerlitz genomen waar we onze rugtassen in een bagagekluis achter konden laten. Aangezien het lekker weer was hadden we geen zin om ergens in te gaan, dus besloten we om naar Montmartre te gaan. Op de helling voor de Sacre Coeur zaten veel mensen te genieten van de zon, wat wij toen ook maar gingen doen! Na een drankje in een café en nog een wandeling door de kunstenaarswijk Montmartre gingen we weer verder. Omdat we nog veel tijd over hadden besloten we naar het Bois de Boulogne te gaan, een enorm park waar je uren in rond kan wandelen.

Om 19,46 zou de trein gaan, dus we wilde uiterlijk 19uur weer op gare d´Austerlitz zijn. Op het station zelf hebben we wat broodjes gehaald als avondeten, en tegelijkertijd als ontbijt voor de volgende ochtend, want deze trein zou om 09.10 aankomen in Madrid. De trein zag er heel erg lux uit, en lang. Volgens mij waren het 23 wagons. Toen we binnenkwamen waren bijna alle plekken al bezet, behalve die van ons natuurllijk. De grote blauwe stoelen die je bijna horizontaal kon verstellen zaten en sliepen heerlijk!